2010. március 31., szerda

A divat nem csak üzlet…



A divat nem csak üzlet, hanem örömforrás is. Be kell ismerni, hogy nagyon sok esetben a viseletünk, az életmódunk, a cselekedeteink mondják meg, kik vagyunk. Az önkifejezés fontos eszközeként jelenik meg, és nem csak a mai kor
ban. Mindig is fontos volt, csupán nem jutott el ilyen széles közönséghez. Gondoljunk csak a francia királyi udvar divatszabályai közül arra az egyre, mely meghatározta, hogy a királyon kívül még kik azok a kiváltságosok, akik piros sarkú cipőt viselhettek. Tehát nem tekinthetjük korunk „betegségének”. Amit viselünk, ahogy viseljük, az adja akaratlanul is az első benyomást rólunk. Rendkívül fontos az összhatás, hiszen ez stílusunkat is kifejezi: megmutatja, mennyire vagyunk célra törőek, hogyan viszonyulunk környezetünkhöz, sőt feltételezi beszédstílusunkat is anélkül, hogy megszólalnánk. „Tulajdonképpen az első számú kommunikációs eszköz, ha magunkat, megjelenésünket marketingszempontból próbáljuk megközelíteni.”(*) Ezért érdemes odafigyelni a hétköznapokban is, hogy mit üzenünk külsőnkön keresztül a világnak. Manapság már nagyon sok minden függ ettől…


(*) Bezselics Ildikó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése